Työnohjaajakoulutuksen vaikuttavuuden tuloksia tammikuulta 2018

Teimme työnohjaajajakoulutuksen vaikuttavuuskyselyn kaksivuotisesta koulutuksesta valmistuneille ryhmille, joiden opintojen päättymisestä oli 6kk-2v. Kysely toimitettiin noin 80 valmistuneelle, vastausprosentti 31%. Kaikki kyselyyn vastanneet kertoivat, että työnohjaajakoulutus oli vaikuttanut myönteisesti työhön tai muuhun elämään.

Merkittävimpinä anteina työnohjaajakoulutuksesta mainittiin vahvistuneet valmiudet esimiestehtävissä, asiakastyön valmiuksien lisääntyminen sekä työmahdollisuuksien laajentuminen. Koulutuksesta valmistuneista 67% toimi työnohjaajana. Työnohjaus oli tarjonnut uuden päätoimen 11% vastaajista, muut toteuttivat työnohjaajan työtä osa-aikaisesti tai sivutoimisesti.

Myönteisiä vaikutuksia oli myös muuhun elämään. Mainintoina muun muassa oman hyvinvoinnin lisääntyminen, kotiarjen sujuvuuden edistyminen sekä myönteinen ote omassa elämässä kohdattaviin haasteisiin.

Suoria lainauksia työnohjaajakoulutuksesta valmistuneiden vastauksista:

"Hyvä ja toimiva koulutus! Tsemppiä!"

"Kiitos hyvästä koulutuksesta. Käytännönläheinen ja toiminnallinen ote oli minulle hyvä!"

"Kiitos hyvästä koulutuksesta, hyvä kokonaisuus. Jokaisen esimiehen ja johtajan pitäisi käydä työnohjaaja koulutus."

"Kiitos hyvästä koulutuksesta kouluttajille. Ryhmänä meillä oli antoisaa, sain oppia paljon myös muilta osallistujilta. Vertoryhmän kanssa tapaamme edelleen:) "

Halutko kuulla lisää? Kysy hakupalvelusta tai osallistu ilmaiselle yleisöluennolle.

Kerromme mieluusti lisää kyselyn tuloksista.

www.tyonohjaajaksi.fi

info@hpi.fi