242021helmi
Lyhytterapeuttikoulutus avasi silmät nuorten tilanteeseen

“Ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttikoulutus pysäytti miettimään tämänhetkistä yhteiskuntaa ja erityisesti nuorten tilannetta. Miten pystyn auttamaan heitä?

Uteliaisuuteni on rajaton. Minua on aina kiinnostanut ihmisten auttaminen ja uusien asioiden oppiminen. Mielestäni terapeutilla on hyvä olla tiettyjä luonteenpiirteitä, kuten empaattisuutta, ymmärtäväisyyttä ja tilannetajua. Myös terapeutin ja asiakkaan välisen luottamussuhteen syntyminen on tärkeää.

Ratkaisukeskeisestä lyhytterapeuttikoulutuksesta sain käytännön työkaluja sekä hoitoalalle että yrittäjänä työskentelyyn. Kouluttajat, joista osa oli kansainvälisiä, olivat erinomaisia. Varsinkin osuudet, joissa kerrottiin nuorten ongelmista ja psykiatriasta, kehittivät osaamistani.

Lyhytterapeuttikoulutus lisää itsetuntemusta, tasapainoisuutta ja auttamisen halua. Ymmärrys ihmismieltä kohtaan kasvaa. Koulutus sopii kaikille, jotka ovat kiinnostuneita ratkaisukeskeisestä viitekehyksestä ja filosofiasta sekä sen käytännönläheisistä menetelmistä.

Kun valmistuin lyhytterapeutiksi, perustin toiminimen. Asiakaskuntani koostuu eri-ikäisistä – myös nuorista, joilla on tarve päästä yhteiskuntaan kiinni.”

Marina Giordano, www.iloterapeutti.fi

Tutustu lyhytterapeuttikoulutukseen >>