72021huhti
Lyhytterapeuttikoulutus muutti Veli-Pekan elämän suunnan

– Koulutusjohtaja sanoi ensimmäisenä päivänä, että tämä koulutus tulee muuttamaan teitä ihmisinä. Olin siinä vaiheessa, että joopa joo, kertaa lyhytterapeuttiopiskelija Veli-Pekka Järvinen.

Järvinen on taustaltaan yrittäjä perheyrityksessä. Muutama vuosi sitten hän lähti hoitoalalle ja oppisopimuksella päihde- ja mielenterveystyöhön. Järvinen on itse toipunut päihderiippuvuuksista ja elänyt täysin päihteettä 14 vuotta.

Päihdeterapeuttina ja riippuvuusasiantuntijana työskentelevä Järvinen aloitti lyhytterapeuttiopinnot, kun lähihoitajaopinnot olivat loppusuoralla.

– Vahvuuteni on ryhmän ohjaamisessa. Ennen lyhytterapeuttiopintoja ajatukseni eivät suuntautuneet yksilötyöhön, vaikka halusinkin työkaluja omahoitajakeskusteluihin muutospuheen tueksi.

– Koulutus oli erilainen kuin olin kuvitellut ja jotain tapahtui matkan varrella. Ratkaisukeskeisyys alkoi kiinnostaa minua enemmän ja enemmän. Varsinkin kun tein harjoitusasiakastyötä, havahduin – mitä ihmettä tässä tapahtuu! Tuloksia alkoi tulla, ja asiakkaat voimaantuivat silmieni edessä.

Järvisen elämän suunta muuttui. Hän vaihtoi perheyrityksen toimialan terveys- ja hyvinvointialalle ja alkoi tehdä yksilöterapiatyötä Tampereella.

Lyhytterapia työllistää Järvistä jo niin paljon, että hän joutuu pohtimaan, paljonko aikaa jää muuhun työhön. Koulutuksen innoittamana Järvinen on aloittanut myös ammattikorkeakoulussa sosionomiopinnot, koska hän haluaa opiskella ratkaisukeskeiseksi psykoterapeutiksi asti.

Tutustu lyhytterapeuttikoulutukseen >>