302022joulu
Lämmin kiitos kuluneesta vuodesta!

Tähänkin vuoteen mahtuu monenlaisia kokeiluja, onnistumisia ja merkityksellisiä kohtaamisia. Olemme erityisen iloisia ja kiitollisia siitä, että opiskelijoidemme arvostus koulutusyhteisöön on entisestään vahvistunut. Tämä näkyy myös yhteydenotoissa ja hakijamäärissä.

Jatkamme omalta osaltamme koulutusten kehittämistä niin omien kuin asiakkaiden ideoiden pohjalta. Laajensimme kuluneen vuoden aikana myös koulutusvalikoimaamme. Keväällä 2023 käynnistyy ruotsinkielinen ratkaisukeskeinen neuropsykiatrinen valmentaja -ohjelma. Toinen jo syksyllä 2022 alkanut pilottihanke toteutetaan yhteistyössä Lahden kaupungin ja Lahden opettajien ammattiyhdistys ry:n kanssa. Vuorovaikutus- ja sovittelukoulutus on suunnattu koulujen henkilöstölle. Pilottiin osallistuneet opiskelijat ja järjestäjät ovat tähän mennessä kertoneet olevansa erittäin tyytyväisiä koulutukseen. Ohjelma on onnistunut tarjoamaan uutta intoa ja näkemystä uusien työtapojen tueksi.

Sosiaali- ja terveydenhuollon ja pelastustoimen järjestämisvastuu siirtyy hyvinvointialueille ensi vuoden alussa. Tämä koskettaa meitä kaikkia ja antaa uusia mahdollisuuksia myös HPI:lle. Esimerkiksi osaava ja hyvinvoiva henkilöstö on kaikkein tärkein voimavara. HPI:n nykyiset ja tulevat koulutukset on suunniteltu vastaamaan tähän tarpeeseen. Käytännönläheisyys, korkea laatu, ratkaisukeskeisyys ja innostavuus ovat meille koulutusyhteisönä tärkeitä.

Toivotamme kaikille terveyttä ja menestystä ensi vuodelle 2023!