122022touko
Nepsy-valmentajan elämänmuutos

Ratkaisukeskeinen terapeutti ja sairaanhoitaja Riitta-Maija Rieppola tarjoaa yksityisyrittäjänä erilaisia hoiva- ja terapia-alan palveluja. Riitta-Maija lähti ratkaisukeskeiseen neuropsykiatrinen valmentaja -koulutukseen, koska halusi oppia paremmin auttamaan asiakkaitaan, joilla on neuropsykiatrisia haasteita.

“Joillakin asiakkaillani on toiminnanohjauksen vaikeuksia ja autisminkirjon piirteitä. Kun osaamiseni on laajentunut, olen saanut uusia työtarjouksia neuropsykiatrisena valmentajana. Paras anti koulutuksesta on ollut oppia saamaan esille asiakkaiden omia voimavaroja vikojen ja ongelmien etsimisen sijaan.”

Erityisyydestä huolimatta ihmisillä on toiveita ja tulevaisuuden haaveita. On ollut mahtavaa nähdä asiakkaiden toiveikkuuden lisääntyminen, kun he ovat nähneet edessään erilaisen tulevaisuuden ja alkaneet edetäkin sitä kohti pienin konkreettisin askelin.

“Tämä koulutus on ollut upea matka! Olen ollut monta kertaa kyynel silmässä siitä ilosta, että ihminen voi paremmin ja on arjessaan onnellinen. Erityisesti mieleen on jäänyt vierailevista luennoitsijoista Rachel Gillibrand, joka aivotutkijana näytti meille kuinka ratkaisu- ja voimavarakeskeinen työote muuttaa aivoja reaaliajassa. Tiede todistaa, että ratkaisukeskeisyys toimii.”

Riitta-Maija on saanut uusia ideoita sekä terapeutin että valmentajan työhön. Koulutuksen myötä itsetutkistelu, reflektointi ja itsensä johtaminen ovat vahvistuneet myös hänen omassakin elämässään.

Riitta-Maija kehottaa menemään kohti unelmia ja haaveitaan. “Sanotaan, että kaiken muun voi korvata paitsi elämän. Jos mielessä on käynyt, että lähtisit opiskelemaan, niin se haave kannattaa todellakin toteuttaa.”

Syksy 2022 Nepsy-valmentaja -koulutus alkaa 31. elokuuta

Haluaisitko sinä opiskella käytännönläheisiä, ratkaisukeskeisiä ja voimavarasuuntautuneisia menetelmiä työhösi? Tule tekemään unelmistasi totta ja hae mukaan innostavaan, teoriasta käytäntöön Nepsy-valmentaja -koulutukseemme!